Budowanie własnego działu SEO jest zadaniem dość skomplikowanym jeżeli chce się serwować usługi najwyższej jakości. Oprócz teamu z doświadczeniem o który jest niezwykle trudno potrzebne jest porządne zaplecze w postaci stron wspomagających (chodź nie jest wymagane), dość sporo narzędzi potrzebnych w codziennej pracy oraz dość dużo czasu na testy i zbieranie doświadczenia. Wiele firm chciałoby oferować usługę pozycjonowania jednak koszty stworzenia komórki SEO są dość duże i właśnie dla takich firm stworzona jest usługa outsourcingu SEO.
Polega to na tym że ogół działań związanych z pozycjonowaniem stron zlecamy partnerowi a zyskami, kosztami dzielimy się wg. ustalonej umowy.
Plusy outsourcingu SEO:
- Brak wysokich kosztów pozyskania doświadczonego zespołu SEO
- Brak kosztów narzędzi potrzebnych w procesie pozycjonowania
- Brak zmartwień jeżeli chodzi o zmiany w algorytmie – tym by nie miały one wpływu negatywnego na stronę martwi się firma zewnętrzna
- Brak konieczności utrzymywania infrastruktury testowej, serwerów, domen itp
Minusy usługi outsourcing seo:
- Nie budujemy własnego know-how.
Outsourcing SEO z Blinked
Jako firma wielokrotnie byliśmy podwykonawcą pozycjonowania dla wielu agencji interaktywnych, reklamowych , firm IT zarówno dla pojedynczych projektów jak i kompleksowo dla wszystkich klientów danej firmy. Były to zarówno agencje których portfolio to kilkunastu klientów jak i takie które obsługiwały kilkadziesiąt firm.
Zdarzały się nam przypadki ekstremalne gdy bardzo szybko z różnych powodów należało przejąć pod opiekę około 100 stron – w takich przypadkach cała procedura musiała być zaplanowana w krótkim czasie jednak bardzo dokładnie.
Czy outsourcing SEO jest dobry dla Twojej firmy?
Zbudowanie porządnego zaplecza pozycjonerskiego, zwerbowanie ludzi to duże koszty które trzeba ponieść zaraz po podjęciu decyzji o wejściu na rynek z usługą SEO. Dużo łatwiejszym rozwiązaniem jest zlecenie takiej usługi wyspecjalizowanej firmie która ma już odpowiedni zespół ma już strony satelity z odpowiednim wiekiem, ma już zasoby, wyrobioną metodologię pracy w temacie SEO, jest na bieżąco z wszystkimi nowościami na rynku, narzędziami itp.
Outsourcing SEO podsumowanie
Usługa outsourcingu SEO jest świetnym rozwiązaniem gdy obsługiwany przez nas klient w innych obszarach (web design, kampanie w TV), chciałby być obsługiwany kompleksowo na wszystkich polach w tym także na SEO. Nie da się w krótkim czasie zbudować dobrego działu SEO więc dużo łatwiejszym rozwiązaniem jest po prostu zlecenie zadania pozycjonowania innej wyspecjalizowanej firmie.