Audyty SEO

Audyty SEO

Audyt SEO to sprawdzenie czy strona internetowa nie zawiera błędów które mogą spowodować że nie będzie ona przyjazna dla wyszukiwarek internetowych.

Elementy Audytu SEO

Audyt SEO dotyka absolutnie wszystkich elementów witryny często nawet w pierwszym momencie nie mającymi wpływu na widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych. Celem audytu jest przedstawienie słabych elementów strony internetowej oraz przedstawienie wytycznych optymalizacyjnych które wskażą jak naprawić błędy oraz zasugerują wdrożenie rozwiązań na stronie które pomogłyby w procesie pozycjonowania.

Audyt SEO – co powinien zawierać.

Audyt SEO - prześwietlenie strony wwwPowinien zawierać optymalizację podstawowych elementów mających wpływ na SEO jak meta dane, nagłówki, mapy strony itp. (nasz audyt składa się z ponad 40 punktów które należy sprawdzić), dodatkowo powinien naprawiać błędy logiczne i programistyczne oraz zawierać optymalizację pod kątem wydajności serwisu i UX. Dlaczego akurat UX – celem usługi SEO jest głównie sprzedaż, zwiększenie konwersji bez poprawy dużych błędów związanych z UX mimo nawet najlepiej zoptymalizowanej witryny nie uda się osiągnąć celu jakim jest sprzedaż produktów i usług. Podobnie jest z wydajnością infrastruktury – co z tego że doprowadzimy do strony dobry konwertujący ruch skoro strona nie będzie go w stanie obsłużyć.

Oczywiście audyt SEO zawiera też analizę danych zawartych w Google Analytics oraz Google Search Console które są podstawowymi narzędziami które pomogą zdiagnozować bolączki witryny. Przy audycie jego bardzo istotną częścią jest też oczywiście sprawdzenie linków przychodzących do witryny.

Narzędzia jakich używamy do Audytu SEO

Elementy audytu SEOPonieważ dysponujemy własnym klastrem komputerowym (takim mini superkomputer) złożonym z ponad 20 maszyn i własnymi crawlerami w kwestii samej optymalizacji witryny opieramy się tylko na swoich narzędziach. Crawler witryn który mamy zbudowanym może odpytywać na raz około 30 stron, a dla każdej robić około 10 odpytań na sekundę i tworzyć z tego bardziej zaawansowany raport niż ScreamingFrog. Ponieważ jest to aplikacja typowo serwerowa jej wydajność jest dużo większa, dane które pobieramy nie muszą też służyć tylko i wyłącznie celom związanym z SEO.
Do sprawdzania elementów które znajdują się poza witryną używamy narzędzi MajesticSEO, Ahrefs, Searchmetrics.

W jakim celu i keidy robić audyt SEO

Audyt SEO jest niezbędny w paru przypadkach

  • W przypadku stawiania nowej strony należy zweryfikować czy strona jest napisane optymalnie
  • Jako sprawdzenie i weryfikacja wprowadzonych zmian SEO po innym podmiocie w przypadku dużych stron
  • W przypadku zmiany silnika, struktury strony
  • Jako część usługi pozycjonowania optymalizacji witryny jako audyt rozpoczęcia

Audyt SEO automatyczny

Każdy klient blinked otrzymuje narzędzie które całkowicie automatycznie przygotowuje audyt SEO, crawluje witrynę, oraz codziennie informuje o zmianach które pojawiały się na witrynie.
W audycie automatycznym oferujemy:

  • Sprawdzenie ponad 40 parametrów dla każdej podstrony
  • Możliwość sprawdzania witryn o site do 5 mln podstron.
  • Sprawdzanie parametrów wydajnościowych dla podstron
  • Możliwość robienia audytu który porównuje dane z poprzednich audytów

Podsumowanie

Audyt SEO jest jednym z najistotniejszych elementów potrzebnych do zwiększenia widoczności stron w internecie bez nawet najmniejszego audytu strony internetowej nie ma sensu rozpoczynać procesu pozycjonowania i promocji strony w wyszukiwarkach internetowych

Zainteresowany? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami, opisz swój biznes a my przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb
Kontakt

Nasze realizacje