SEO

Optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek

Search Engine Optimization – SEO

SEO to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pod tym pojęciem kryje się ogół działań które mają sprawić by strona internetowa była jak najlepiej postrzegana przez silniki najpopularniejszych wyszukiwarek takich jak google, bing czy yandex.

Kod źródłowy strony www
Kod źródłowy strony internetowe

Często SEO jest postrzegane jako nasycenie strony słowami kluczowymi, poprawa meta danych czy nagłówków. Jednak jest to dużo szersze zagadnienie które dotyka też usability strony, szybkości ładowania, usunięcia błędów programistycznych czy logicznych. Idealną stroną dla wyszukiwarki będzie strona która jest przyjazna dla użytkowników, nie odsyła do niedziałających podstron, nie zawiera błędów umożliwiających poprawną nawigację w serwisie.

SEO to praca ciągła która zdecydowanie nie powinna kończyć się na jednym audycie – powinna to być codzienna praca nad stroną, analizowaniem, optymalizowaniem jej treści oraz link buildingiem.

Jak powinien wyglądać proces optymalizacji:

  • Zdobycie informacji o biznesie, konkurencji, strukturze sprzedaży
  • Analiza konkurencji online
  • Sprawdzenie ścieżki zakupowej
  • Poprawienie błędów HTML
  • Poprawienie błędów logicznych
  • Optymalizacja strony pod wyszukiwarki
  • Monitoring zmian na stronie
  • Monitoring zmian w wyszukiwarce

Optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe

SEO - pozycjonowanie stronOptymalizacja strony

Często jako SEO rozumie się pozycjonowanie na konkretne frazy i nie jest to do końca poprawne rozumowanie. Pozycjonowanie na frazy to w praktyce wielu agencji SEO wysycanie słowami kluczowymi strony i brak patrzenia na szerszy kontekst optymalizacji całej witryny.

SEO w naszym rozumieniu to takie przygotowanie strony pod względem technicznym i użyteczności aby samoistnie generował się ruch z tzw długiego ogona, aby użytkownicy mieli jak najszybciej dostarczane treści i by były one dostępne niezależnie od platformy z której korzystają. SEO to także poza typową optymalizacją strony pod wyszukiwarki także optymalizacja infrastruktury której celem będzie przyspieszenie ładowania strony niezwykle istotne zarówno z punktu widzenia użytkowników ale także robotów wyszukiwarek które codziennie przeszukują strony.

Link building

Linki prowadzące do stronyKolejnym elementem który jest istotny w procesie pozycjonowania to link building. Niestety nawet najlepiej zoptymalizowana witryna bez żadnych linków prowadzących do niej nie odniesie spektakularnego sukcesu szczególnie jeżeli chodzi o branże uważane za trudne jeżeli chodzi pozycjonowanie – takie w których jest duża konkurencja z dużymi budżetami marketingowymi.

Link building to złożone zjawisko ważne jest to aby zachować pozorną „naturalność linków” (np: nie sam dofollow z anchorem z jedną frazą) oraz prawidłowy rozkład w czasie. Wiele firm naciska aby po rozpoczęciu pozycjonowania jak najszybciej pozyskiwać linki co może w skrajnych efektach dać efekt odwrotny od zamierzonego. Nie raz zdarzały się też przypadki że cały Link Building został zrealizowany w pierwszych miesiącach trwania współpracy w później pojawiały się już tylko spadki linków.

SEO – sposoby pozycjonowania

Można wyróżnić wiele typów pozycjonowania ze względu na to jaki efekt ma zostać osiągnięty jednak tylko wszystkie działania wykonane razem dają pełną usługę SEO:

  • Pozycjonowanie na frazy – najpopularniejsza w polsce forma pozycjonowania. Dobierana jest lista kilku, kilkunastu fraz na które serwis jest pozycjonowany. Często rozliczenie następuje tylko w modelu efektywnościowym. Nie jest to najlepsza forma pozycjonowania jednak zdecydowanie najpopularniejsza w naszym kraju
  • Pozycjonowanie long-tail – pozycjonowanie na długi ogon. Tutaj celem nie jest wypozycjonowanie kilku wyszczególnionym w umowie fraz a taka optymalizacja strony aby ruch był generowany z bardzo szczegółowych 3-5 wyrazowych fraz które sumarycznie dadzą bardzo dużo wejść na stronę.
  • SERM – PR w wyszukiwarce internetowej. Głównym celem PR w wyszukiwarce internetowej jest jak najlepsza prezentacja stron, profili w social media, artykułów o firmie na zapytania „brandowe”
  • Pozycjonowanie lokalne – pozycjonowanie na frazy związane z danym miastem w którym prowadzona jest działalność, Opiera się głównie na mapach w wyszukiwarkach.

Co można zyskać dzięki pozycjonowaniu

Co można zyskać dzięki pozycjonowaniuZdecydowanie najlepiej konwertujący ruch, brak jakichkolwiek ograniczeń lokalizacyjnych. Dzięki SEO stosunkowo małym kosztem firma która porządnie wdroży wytyczne optymalizacyjne, przyłoży się do treści na swojej stronie może konkurować z dużo większymi podmiotami.

Ważne jest też to że efekty optymalizacji utrzymują się przez długi czas w przeciwieństwie do źródeł płatnych w których brak zapłaty za ruch automatycznie powoduje że przestanie się on generować. Wypadkowymi optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe są też lepsze (szybsze ) działanie serwisu, brak błędów programistycznych lepsze usability strony.

Ciężko znaleźć wady pozycjonowania – jedynie można dobrać niewłaściwą firmę która usługę wykona źle, stosując niedozwolone praktyki lub co niestety dość często się zdarza nie wykona jej w ogóle.

Jak długo trzeba czekać na efekty?

Podstawowe pytanie u wielu osób które chcą oczywiście osiągnąć sukces jak najszybciej. Wszystko zależy do witryny, od branży, jej konkurencyjności oraz możliwości optymalizacji całej strony.

Najczęściej po wdrożeniu wytycznych na efekt czeka się około 2-3 miesięcy, jednak jest to bardzo umowna granica.

Jakie są koszty SEO?

Rozpiętość cenowa za usługi SEO jest bardzo duża od 200 zł miesięcznie za podstawowe pozycjonowanie paru frazy po obsługę dużych sklepów gdzie miesięczny koszt może przekraczać dziesiątki tysięcy złotych.

Stawka jest oczywiście uzależniona od ilości pracy którą trzeba włożyć w optymalizację strony, ilości linków które trzeba pozyskać.

Sposoby rozliczeń:

  • Ryczałt – najpopularniejsza forma rozliczeń, umówiona miesięczna stawka za pracę nad witryną
  • Rozliczenie za efekt – wejścia – model w którym rozliczamy się za wejścia z wyszukiwarek ponad określony wcześniej poziom
  • Rozliczenie za efekt – sprzedaż – model w którym rozliczamy się za wygenerowane sprzedaże w sklepie internetowym
  • Model hybrydowy – czyli stały miesięczny ryczałt + premia uzależniona od efektów – osiągniecie top na frazy wizerunkowe, ruch, leady lub sprzedaż

Efekt działań SEO

Wielką zaletą prowadzenia działań SEO jest to że efekt pozycjonowania jest długotrwały. W wielu przypadkach utrzymuje się on po zaprzestaniu optymalizacji witryny. Oczywiście dzieje się tak do pewnego momentu. Każda strona od najmniejszej strony wizytówki po wielki e-commerce jest ciągle rozwijana dlatego wymaga ciągłej, stałej opieki nad serwisem. Codziennie pojawiają się też kolejne poprawki algorytmu wg. którego wyszukiwarka ustala pozycje stron dlatego w przypadku istotnych zmian należy wprowadzić poprawki które dostosują niejako stronę pod nowe wymagania

Dlaczego warto wybrać nas?

Dlatego że pracowaliśmy dla największych biznesów internetowych w bardzo konkurencyjnych branżach takich jak motoryzacja, turystyka czy porównywarki cen. pozycjonowanie stronNie patrzymy tylko na optymalizację strony pod wyszukiwarki ale staramy się spojrzeć na wszystkie inne działania. Wysyłamy tylko realne do wdrożenia wytyczne, których wdrożenie nie będzie kosztowało krocie a przyniesie mizerny efekt. Wiemy jak funkcjonuje duży e-commerce od środka co jest naszym olbrzymim atutem.

Na jakich platformach działamy

Oprócz wysyłania wytycznych do wdrożenia niejednokrotnie sami wprowadzaliśmy poprawki na serwisach i mieliśmy już do czynienia z największymi systemami klasy enterprise jak hybris czy sitecore po obsługę sklepów opartych na magento, presta shop, wordpress czy całkowicie autorskie rozwiązania. Dzięki temu że mamy solidny background programistyczny każde wdrożenie jest dla nas dużo łatwiejsze niż firm które wiedzy na temat programowania nie posiadają.

O Blinked

Marketingiem internetowym zajmujemy się od 2005 roku – w tym czasie zrealizowaliśmy setki projektów e-commerce, wypozycjonowaliśmy niezliczoną ilość fraz a co najważniejsze pomogliśmy sprzedać na witrynach klientów miliony produktów i usług zarówno w kraju i za granicą

Zainteresowany? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami, opisz swój biznes a my przedstawimy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb
Kontakt

Nasze realizacje